FRAPINO

Tack vare Sofie, har jag blivit helt kär i något som kallas chokladfrapino, från espresso house :D
Det är hur gott som helst & finns i flera olika smaker  (jag har dock bara testat choklad)

& nu hittade jag receptet :DDD
så tänkte dra ner till thaa kitchen & testsa :)

Frapino
1 stort glas, 1 dubbel espresso, 1,5 dl iskall mjölk, 3%, 1 dl isbitar
Kör allting i mixer tills isbitarna krossats något. De ska fortfarande vara urskiljbara. Häll upp i ett högt glas och servera med lång sked och sugrör.
OBS!
ist för den där dubbla espresson tror jag att man kan prova att lägga i lite chokladsås, för det gör dem på espresso house :DD



//Vezzla


Kommentarer
Postat av: alexandra

sv; ja det är det verkligen!

nu ska jag baka goda cupcakes också så det är nice (a) :D

2010-11-22 @ 12:49:55
URL: http://alexandraheidenborg.blogg.se/
Postat av: lovisa

fan vad gott!

2010-11-22 @ 13:42:56
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0